10 savjeta za intimnu higijenu ljeti

Intimna higijena ljeti izrazito je važna, budući da s ljepšim vremenom dolaze i visoke temperature, povećana vlažnost zraka, sklonost znojenju te vlažno donje rublje. Svi ti čimbenici pogoduju razvoju bakterijskih i gljivičnih infekcija, ali i nastanku iritacije, svrbeža i crvenila intimnog područja, stoga je upravo ljeti važno posvetiti više pažnje intimnoj higijeni kako bi prevenirali bilo kakve neugodne promjene.

U ovom blogu Vam donosimo 10 savjeta za intimnu higijenu tijekom ljetnih mjeseci kako bi na vrijeme saznali kako spriječiti neugodne infekcije i promjene u intimnom području.

intimna higijena ljeti

  1. IZBJEGAVAJTE USKU ODJEĆU

Briga o intimnom području ne uključuje samo higijenske mjere, već i brigu o onome što svakodnevno nosimo. Preporuča se izbjegavati usku odjeću, poput uskih traperica, budući da takva roba može uzrokovati dodatno znojenje intimnog područja, a samim time i iritaciju (crvenilo i prištiće) zbog povećane vlage. Uska odjeća također uzrokuje trenje, što dodatno oštećuje osjetljivu kožu tog područja. Kako biste omogućili koži da „diše“ i smanjili rizik za nastanak infekcije i iritacije, nosite široke haljine, hlače ili suknje.

  1. IZBJEGAVAJTE MOKRU ODJEĆU

Mokra i vlažna odjeća predstavlja pogodnu podlogu za razvoj bakterija, stoga može uzrokovati različite infekcije mokraćnog i spolnog sustava. Preporuča se mokru odjeću odmah skinuti sa sebe, bilo da ste se kupali u bazenu, moru, vježbali ili oznojili tijekom šetnje. Nakon skidanja takve odjeće potrebno je otuširati se, osušiti ručnikom i obući suho donje rublje.

  1. NOSITE PAMUČNO DONJE RUBLJE

Ljeti se preporuča nositi pamučno donje rublje.  Pamuk je pogodan jer je prozračan i upija znoj, pa koža ostaje suha i čista. Čipkasto i sintetičko donje rublje može zadržavati vlagu te uzrokovati iritaciju i trenje, stoga se u takvom donjem rublju kandida i bakterije lakše razmnožavaju.

kandida

  1. KORISTITE SUHE I ČISTE RUČNIKE

Vlažni ručnici pogodan su medij za razmnožavanje bakterija, stoga nakon tuširanja, za brisanje tijela, koristite suhe i čiste ručnike. Također, preporuča se koristiti ručnike koji nisu obojani ili namirisani dodatnim mirisima za rublje, budući da takve kemikalije mogu dodatno izazvati iritaciju.

  1. PRANJE I ODRŽAVANJE INTIMNOG PODRUČJA

Ljeti je potrebno intimno područje prati dva puta dnevno (ujutro i prije spavanja). U slučaju da se tijekom dana uznojite, preporuča se oprati, osušiti intimno područje te promijeniti donje rublje, budući da vlaga pogoduje razvoju bakterija i nastanku infekcija. Tijekom menstrualnog krvarenja, ulošci i tamponi dodatno iritiraju osjetljivu kožu intimnog područja, stoga je potrebno tuširati se i više puta dnevno.

  1. PAŽLJIVO  BIRAJTE KOZMETIČKE PROIZVODE ZA INTIMNO PODRUČJE

Vaginu nije poželjno ispirati vodom ili agresivnim gelovima za tuširanje jer ćete tako dovesti do njezina isušenja. U slučaju da koristite gelove za intimnu higijenu, obratite pozornost da budu bez mirisa, sulfata i konzervansa te da imaju odgovarajući pH (3,8 – 4,5). Gelovi za intimnu higijenu koji u sebi sadrže parfeme dokazano uzrokuju nastanak bakterijske vaginoze u žena koje ih koriste. Bakterijska vaginoza je stanje u kojem je narušena vaginalna flora te predstavlja najčešći uzrok pojačanog vaginalnog iscjetka.

Više o ovoj temi možete pročitati na našem blogu

depiliranje bikini zone

  1. PIJTE DOVOLJNO VODE

Pravilna hidracija doprinosi zdravlju cijelog organizma te pomaže u otklanjanju toksina iz tijela i održavanju pH ravnoteže. Tijekom ljeta, znojenjem gubimo puno tekućine iz organizma, što dovodi do dehidracije koja se može očitovati iritacijom intimnog područja, ali i nastankom mokraćnih infekcija.

  1. OBRATITE PAŽNJU NA HRANU KOJU JEDETE

Intimna higijena ljeti može se održavati i kroz hranu. Sve što unosimo u organizam može utjecati na mnoge organe, pa tako i na spolni sustav. Pretjeran unos kisele, začinjene hrane, češnjaka, alkohola i pretjerana konzumacija kave/čaja može narušiti pH ravnotežu vagine i uzrokovati neugodan miris, stoga se preporuča unositi više hrane koja potiče razvoj normalne vaginalne flore, poput običnog jogurta, svježeg soka, jabuka, bobičastog voća i lisnatog povrća.

Pokušajte izbjegavati slatkiše i sokove s visokim udjelom šećera jer takve namirnice mogu poticati rast kandide i uzrokovati nastanak gljivičnih infekcija.

intimna higijena

  1. BRIJANJE INTIMNOG PODRUČJA

Iako je teže održavati suhoću intimnog područja sa stidnim dlakama, one imaju svoju namjenu. Stidne dlake sprječavaju razvoj gljivičnih infekcija, vaginitisa i urinarnih infekcija, budući da služe kao fizička barijera mikroorganizmima.

Tijekom uklanjanja dlačica ljeti, bilo da ćete izabrati brijanje ili depiliranje intimnog područja, bitno je obratiti pozornost na higijenu i sigurnost. Postupke odrađujte s čistim predmetima i nakon brijanja obavezno hidrirajte kožu da bude manje iritirana. Također, tijekom brijanja mogu nastati mikroskopske ranice kroz koje kasnije mogu ući mikororganizmi, stoga je potrebno postupak obavljati pažljivo.

  1. NA VRIJEME PREPOZNAJTE ZNAKOVE VAGINALNE INFEKCIJE

Intimna higijena ljeti je vrlo bitna u prevenciji vaginalne infekcije. U slučaju da ipak dobijete vaginalnu infekciju, važno je na vrijeme prepoznati simptome i obratiti se svome liječniku. Simptomi vaginalne infekcije su: svrbež intimnog područja, bol tijekom spolnog odnosa, bol ili neugoda tijekom mokrenja te promjena boje ili mirisa vaginalnog iscjetka.

Intimna higijena ljeti neka Vam uđe u rutinu kako biste uživali u svakom ljetnom danu bez briga.

 

Izvori:

  1. How To Maintain Intimate Hygiene In Scorching Summer; https://www.news18.com/news/indiwo/wellness-how-to-maintain-intimate-hygiene-in-scorching-summer-1502931.html
  2. Expert Tips To Keep Intimate Hygiene In Check During Summer Season; https://www.herzindagi.com/health/intimate-hygiene-expert-tips-to-prevent-vaginal-itching-irritation-infection-in-summers-article-159340
  3. How To Stop Summer Yeast Infections; https://www.refinery29.com/en-us/how-to-prevent-yeast-infection
  4. Top 12 Summer Tips For Feminine Hygiene; http://www.momlearningwithbaby.com/home/summer-tips-for-feminine-hygiene/

 

Autor: Dr. Tihana Mazalin i Dr. Ana Jelčić u suradnji sa kolegama iz Poliklinike Mazalin.

Ovaj dokument zajedno s fotografijama sadržanima u istome predstavlja intelektualno vlasništvo Poliklinike Mazalin te je kao takav zaštićen zakonom, ili se koristi sukladno odobrenju nositelja autorskih prava te nositelja prava na žigovima i/ili dizajnu, kao i sukladno drugim potrebnim odobrenjima. Slijedom navedenog, na isti dokument kao i fotografije sadržane u istome primjenjuju se odredbe Općih uvjeta korištenja internet stranice Poliklinike Mazalin kojima je propisana zaštita intelektualnog vlasništva.

 

Prijavite se na naš newsletter

  • U nastavku označite koje kategorije/teme blogova vas zanimaju (možete označiti i više kategorija):
    Svojom prijavom pristajete da vam naše novosti i obavijesti stižu na e-mail adresu. Ovu privolu možete u svako doba povući, na kraju svakog Newslettera, te ćemo, u slučaju povlačenja privole, vaše podatke izbrisati. Daljnje informacije možete pronaći u našim uvjetima korištenja i pravilima privatnosti.
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.